Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

B

Čt, 18. 5. 2017, 19.30

NEW YORK - PAŘÍŽ - MOSKVA

Místo konání: Ljubljana - Gallusova dvorana, Cankarjev dom  | 

G. GERSHWIN: Kubánská předehra
M. RAVEL: Koncert pro klavír a orchestr G dur
M. RAVEL: Pavana za mrtvou infantku
A. N. SKRJABIN: Poéma extáze

Sólista: IGOR ARDAŠEV, klavír
FILHARMONIE BOHUSLAVA MARTINŮ
SIMFONIČNI ORKESTER RTV SLOVENIJA
Dirigent: EN SHAO


Kubánská předehra vznikla v roce 1932 po dvoutýdenním pobytu George Gershwina v Havaně, využívá karibské rytmy – rumbu a tamní bicí nástroje. Při premiéře v tomtéž roce byla uvedena pod názvem Rumba.

Klavírní koncert Maurice Ravela je ukázkou úžasné klavírní virtuozity, brilance a zvukové barevnosti. Je inspirován jazzem, který autor vstřebával během svého turné po Americe. Začal na něm pracovat v roce 1929 v Anglii. Zlínské publikum toto dílo uslyší v podání jednoho z nejlepších současných klavíristů evropského formátu Igora Ardaševa. Pavana za mrtvou infantku je velice populární skladbou stejného autora původně zkomponovaná pro klavír. Ravel ji v roce 1910 přepsal do orchestrální podoby s vedoucí rolí lesního rohu.

Alexandr Nikolajevič Skrjabin někdy svou Poému extázi označoval jako svou čtvrtou symfonii. Tento excentrický skladatel vizionář není běžným repertoárovým autorem. Jeho hudba však demonstruje přelom 19. a 20. století, všechny rozpory a ideje tohoto neklidného období, ale především předznamenává novou cestu dalších generací hudebníků.

En Shao je šéfdirigentem Symfonického orchestru rozhlasu a televize Slovinska. Tento orchestr je stejně jako naše filharmonie členem projektu Orchestra Network for Europe.

 

koupit vstupenky

 

         

Ljubljana - Gallusova dvorana, Cankarjev dom