Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

B

3. 4. 2015

ENSEMBLE MESSIAEN A ALFRED STREJČEK

ENSEMBLE MESSIAEN A ALFRED STREJČEK

   

21. dubna 2015 se koná v Malém sále Kongresového centra Zlín další z řady komorních koncertů FBM.

  

   Ensemble Messiaen je kvarteto méně obvyklého nástrojového složení (Kateřina Váchová-Soukalová – klarinet, Šárka Besperátová – klavír, Jiří Besperát – housle a Jan Škrdlík – violoncello). Všichni členové souboru mají dlouholeté zkušenosti z koncertních pódií z desítek států světa. Ke svému projektu, kde zazní skladby a básnické texty Johanna Sebastiana Bacha a Oliviera Messiaena, pozvali vynikajícího mistra slova  - herce, moderátora a recitátora Alfreda Strejčka, v jehož přednesu vždy cítíme hluboké zaujetí pro zvolené téma.

Koncert 21. 4. 2015 obsahuje jednu ze stěžejních duchovních skladeb 20. století.

Kvartet pro konec času od francouzského skladatele Oliviera Messiaena vznikl podle Apokalypsy a vyjadřuje skladatelovu víru v Boha. Napsal jej v německém zajateckém táboře Stalag VIII-A v Görlitz, kam byl internován po kapitulaci Francie. Skladba má několik velmi silných momentů, například ve větě Zpěv andělů ohlašujících konec času je působivé unisono houslí a violoncella, Velebení věčnosti Ježíšovy je krásným zpěvem violoncella s doprovodem klavíru, vyvrcholení cyklu je v poslední osmé části s názvem Chvála nesmrtelnosti Ježíše.

Bohatý duchovní život vedl i Johann Sebastian Bach. Z jeho díla uslyšíme například Triovou sonátu G dur, BWV 1039, Arii z Goldbergovských variací pro klavír, části z Partity d moll pro housle nebo Preludium ze Suity pro violoncello.